VIRTUAL REALITY چیست؟
VIRTUAL REALITY یک محیط کامپیوتری با صحنهها و اشیایی است که واقعی به نظر میرسند و باعث میشود کاربر احساس کند در محیط اطراف خود غوطهور شده است. این محیط از طریق دستگاهی به نام هدست واقعیت مجازی یا کلاه ایمنی درک می شود. VR به ما این امکان را میدهد که خودمان را در بازیهای ویدیویی غرق کنیم، گویی یکی از شخصیتها هستیم، یاد بگیریم چگونه جراحی قلب انجام دهیم یا کیفیت تمرینات ورزشی را برای به حداکثر رساندن عملکرد بهبود دهیم.
اگرچه این ممکن است بسیار آینده نگرانه به نظر برسد، اما منشأ آن آنقدرها که ما فکر می کنیم جدید نیست. در واقع، بسیاری از مردم فکر می کنند که یکی از اولین دستگاه های واقعیت مجازی Sensorama نام داشت، دستگاهی با صندلی داخلی که فیلم های سه بعدی پخش می کرد، بو می داد و ارتعاش ایجاد می کرد تا تجربه را تا حد امکان زنده کند. قدمت این اختراع به اواسط دهه ۱۹۵۰ باز می گردد. پیشرفتهای فناوری و نرمافزار بعدی در سالهای بعد، تحولی پیشرونده را هم در دستگاهها و هم در طراحی رابط به ارمغان آورد.
تفاوت با واقعیت افزوده
بسیاری از مردم هنوز با مفهوم واقعیت مجازی آشنا نیستند. همچنین اشتباه گرفتن اصطلاح واقعیت مجازی با واقعیت افزوده بسیار رایج است.
تفاوت اصلی بین این دو این است که VIRTUAL REALITY دنیایی را می سازد که ما خود را در آن از طریق یک هدست خاص غوطه ور می کنیم و هر چیزی که ما می بینیم بخشی از یک محیط است که به طور مصنوعی از طریق تصاویر، صداها و غیره ساخته شده است. از سوی دیگر، در واقعیت افزوده (AR)، دنیای خود ما به چارچوبی تبدیل می شود که اشیا، تصاویر یا موارد مشابه در آن قرار می گیرند. هر چیزی که ما می بینیم در یک محیط واقعی است و ممکن است استفاده از هدست به شدت ضروری نباشد. واضح ترین و اصلی ترین نمونه این مفهوم، پوکمون گو است.
با این حال، ترکیبی از هر دو واقعیت به نام واقعیت مختلط نیز وجود دارد. این فناوری ترکیبی، برای مثال، دیدن اشیاء مجازی در دنیای واقعی و ایجاد تجربهای که در آن فیزیکی و دیجیتال عملاً قابل تشخیص نیستند، ممکن میسازد.
استفاده های نوآورانه برای واقعیت مجازی
- غذا خوردن: اکنون میتوانیم بهطور مجازی به مکانهای مختلف سفر کنیم و در محیطهای خاصی غوطهور شویم و در عین حال طعم غذاهای این مکانها را بچشیم.
- دارو: شورای ملی تحقیقات اسپانیا با استفاده از روشی که از VIRTUAL REALITY استفاده می کند، موفق شده است اثرات پارکینسون را در چندین بیمار کاهش دهد.
- رسانه: روزنامه نگاری همهجانبه با پخش زنده ویدیوهای ۳۶۰ درجه، کاربر را به مکان هایی می برد که رویدادها رخ داده اند.
- تحصیلات: در کلاس های درس، استفاده از VR به دانش آموزان اجازه می دهد تا دانش را بهتر حفظ کنند و به دانش آموزان در مشکلات یادگیری کمک می کند.
- سرگرمی: کاربران می توانند بدون حرکت از مبل خود وارد صحنه ای در یک بازی ویدیویی شوند یا ورزش های شدید انجام دهند.
- معماری
- صنعت
- فرهنگ / هنر
- نظامی
چگونه از بلاکچین در واقعیت مجازی استفاده می شود؟
۱٫ تجسم مفاهیم دشوار
مغز ما تصاویر بصری را تقریبا ۶۰۰۰۰ برابر سریعتر از متن پردازش می کند. اگرچه مغزها اطلاعات را از فردی به فرد دیگر متفاوت حفظ می کنند، قدرت روش های تعاملی و بصری یادگیری به خوبی ثابت شده است. کمک بصری به درک مطالب کمک می کند و شناخته شده است که یادگیری را تا ۴۰۰٪ بهبود می بخشد.
وقتی بلاکچین با واقعیت مجازی همراه شود، مرزهای جدیدی را برای آموزش باز می کند. این به ارائه تجربیات آموزشی سه بعدی کمک می کند و به درک مفاهیم واضح تر کمک می کند. بلاکچین این توانایی را دارد که تمام برنامه های درسی را از طریق پایگاه های داده مرتبط با بلاکچین در دسترس قرار دهد که به اعضای کلاس اجازه می دهد تا با تأیید هویت خود، به مواد درسی ایمن و تعاملی دسترسی پیدا کنند.
۲٫ قالب بندی فایل جهانی
«قالببندی فایل» عبارتی است که مرتباً در زندگی افرادی که نیاز به دانلود فایلها، انتشار محتوای آنلاین، ارسال اسناد و غیره دارند، ظاهر میشود. هر مشکلی در فرآیند قالببندی فایل میتواند منجر به از دست رفتن دادهها، از دست دادن مُهرهای زمانی، و چندین موضوع دیگر تغییرات تکنولوژیکی می تواند منجر به منسوخ شدن سریع انواع مختلف فایل شود. همگام شدن با این تغییرات اغلب از توانایی های یک فرد غیر معمول خارج است. VIRTUAL REALITY در حال تبدیل شدن به ابزاری برای مصرف محتوا است.
در قالببندی فایل، فناوری بلاکچین را میتوان برای استاندارد کردن تقسیمبندی قالببندی فایل که منجر به پیامهای خطای بیشماری میشود و اتصال جهانی را خفه میکند، استفاده کرد. بلاکچین به ایجاد یک پلتفرم فناوری واحد کمک می کند که به عنوان وسیله انتقال عمل می کند. این به ایجاد یکنواختی کمک می کند و امکان اشتراک گذاری آسان و جهانی بودن محتوا را فراهم می کند. این بدان معناست که یک فرد در هند تجربه واقعیت مجازی مشابه یک فرد در کالیفرنیا را خواهد داشت.
۳٫ ایجاد دنیای مجازی امن تر
در حال حاضر آثار هنری VIRTUAL REALITY و دنیای دیجیتال افزایش یافته است. امروزه مصرف کنندگان آماده پذیرش فناوری برای اهدافی مانند هنر هستند که در گذشته تا حد زیادی مورد توجه قرار نمی گرفت. دنیای دیجیتالی که از فناوری واقعیت مجازی استفاده میکنند، در بخشهایی از سرگرمی زنده گرفته تا بازی نفوذ خواهند کرد. هنر به عنوان نمونه ای از این موضوع است که چرا واقعیت مجازی می تواند از فناوری بلاکچین به عنوان یک اقدام امنیتی سود ببرد. با توجه به این واقعیت که نمایشگاههای مبتنی بر واقعیت مجازی اکنون در موزهها و خانههای هنری در حال نمایش هستند، اطمینان از ضد هک بودن فناوری مورد استفاده بسیار مهم است.
افزایش استفاده از نرمافزارهای مجازی گرانقیمت، نگرانی مشروع هنر و سرگرمیهای دیجیتال را به سرقت، هک، انتشار و کپیبرداری به همراه آورده است و در نتیجه هدف محدود کردن عرضه آنها را ناکام گذاشته است. بلاکچین به تأیید کپی یک کالا کمک می کند، صرف نظر از اینکه یک اثر هنری مجازی یا کد یا یک تجربه یا بازی VA باشد، تکراری نیست که ارزش خود را از دست داده باشد زیرا فروشنده نسخه های متعددی را برای استفاده شخصی خود نگه داشته است. به این ترتیب، بلاکچین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کمبود دست نخورده باقی می ماند و نرم افزار واقعیت مجازی دزدیده شده یا جعلی به گونه ای که گویی نسخه اصلی است، عرضه نمی شود. بلاکچین همچنین ممکن است به حفظ هویت کاربران VR و ایجاد مالکیت اقلام در دنیای مجازی کمک کند.
۴٫ ذکر منبع تبلیغات در بازی
چشم انداز بازی های مدرن و تبلیغات به طور جدایی ناپذیری مرتبط هستند. حتی بازیهای پرطرفدار نیز برای جلب علاقه به شدت به تبلیغات متکی هستند. حتی محبوب ترین بازی ها نیز به تبلیغات به عنوان منبع درآمد وابسته هستند. تقریباً حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از درآمد بازی های اجتماعی در نتیجه تبلیغات ایجاد شده است. با محبوبیت بیشتر بازی های واقعیت مجازی، احتمالاً مدل های تبلیغاتی مشابهی به وجود می آیند. اما پیچشهای خلاقانهتری برای ایجاد تعامل مؤثری که منعکسکننده قابلیتهای منحصربهفرد فناوری واقعیت مجازی است، لازم است.
اولین قدم برای سنجش میزان هزینه های تبلیغاتی، ردیابی اثربخشی کمپین های تبلیغاتی در دنیای مجازی است. از کوین های مرتبط با بلاکچین می توان استفاده کرد تا کاربران بتوانند در حین کاوش در دنیای مجازی با تبلیغات تعامل داشته باشند. اثربخشی این تبلیغات را می توان با ردیابی حرکات چشم اندازه گیری کرد زیرا به اندازه گیری توجهی که هر تبلیغ می دهد کمک می کند. دو روش مهمی که بلاکچین بر چشم انداز تبلیغات تاثیر می گذارد، جبران کوین به کاربران برای تعامل با تبلیغات و استفاده از دفتر کل بلاکچین برای ثبت اطلاعات در مورد تعاملات آنهاست.
۵٫ تجارت مجازی
تجارت مجازی شامل توانمندسازی مصرف کنندگان برای خرید محصولات در یک محیط واقعیت مجازی است. امروزه تجارت الکترونیک تا حد زیادی در حال رونق است. طبق گزارش ها، در سال ۲۰۱۷، مصرف کنندگان تقریباً ۴۵۳٫۴۶ میلیارد دلار با خرده فروشان آنلاین خرج کردند. این نشان دهنده افزایش ۱۶ درصدی در فروش است. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۱، فروش خرده فروشی تجارت الکترونیک به ۱۷٫۵٪ از کل هزینه های خرده فروشی جهانی برسد.
با این حال، مسئله اصلی مرتبط با تجارت الکترونیک این است که مشتریان نمی توانند به طور کامل تصور کنند که محصولاتی که می خرند چگونه به نظر می رسند و آیا در مورد پوشاک، محصولی که می خرند مناسب آنها است یا خیر. برای حل چنین مسائلی، خرده فروشان آنلاین اکنون به فکر استفاده از واقعیت مجازی هستند تا بدون نیاز به سفر به یک مکان فیزیکی، ایده دقیقی از محصولات را به مشتریان ارائه دهند. بلاکچین به وسیله ای قابل اعتماد و قابل همکاری برای ایجاد و ذخیره حق چاپ آثار دیجیتالی تبدیل شده است.
آینده VIRTUAL REALITY
امروزه بازار اپلیکیشن هایی را می طلبد که فراتر از اوقات فراغت، گردشگری یا بازاریابی هستند و برای کاربران مقرون به صرفه تر هستند. رابطهای مجازی نیز باید بهبود یابند تا از نقصهایی مانند بریده شدن جلوگیری شود، که باعث میشود برخی از اجسام جامد به نظر برسند که میتوان از آنها عبور کرد. یا برای به حداقل رساندن اثراتی که VIRTUAL REALITY در افراد ایجاد می کند، از جمله بیماری حرکت، که شامل سرگیجه ناشی از عدم تطابق بین حرکت بدن ما و آنچه در دنیای مجازی دیده می شود، می باشد.
چندین بازیگر بزرگ در زمینه علم و تحقیق به دنبال راههای جدیدی برای استفاده از واقعیت مجازی هستند تا به پیشبرد تلاشهای خود برای کشف راهحلهای تجاری مؤثر برای کمک به ایجاد تفاوت کمک کنند. با کمک بلاکچین، کسبوکارها این توانایی را خواهند داشت که اطلاعات و دادهها را به شیوهای مشترک به اشتراک بگذارند، زیرا قابلیت همکاری و امنیت بلاکچین در تعامل از راه دور بر روی پیشرفتهترین شکلهای پژوهشی است. استفاده از واقعیت مجازی هم برای کسبوکارها و هم برای افراد امکان تغییر تجربیات را برای همیشه فراهم میکند.
دیدگاهتان را بنویسید